Asiakas irtisanoi palvelun – rehellinen asiakastarina – KX-center Oy

Matka KX-Centerin kanssa ei alkanut helposti. Käyttöönotossa oli kovat haasteet, mutta ne saatiin selätettyä. Palvelussa tuli kuitenkin heti alkutaipaleella pahoja katkoksia ja asiakas päätyi irtisanomaan palvelun. Lue, kuinka rapa lensi tuulettimeen.

Kun Tampereen Yamaha-Centeriin astuu sisään, avautuu eteen valtava halli kaikenlaisia maalla ja merellä kulkevia vekottimia. Moottoripyöriä, moottorikelkkoja, mönkijöitä, veneitä – valtavan kokoisia veneitä – ja sen lisäksi kaikkia mahdollisia varusteita.

Täällä pyörii messut ympäri vuoden, lattiatilaa on yli 2500 neliömetriä. Tamperelaisen KX-Centerin markkinointibändejä on tämän Tampereen Yamaha-Centerin lisäksi Venemyynti Kymäläinen. Toiminta on alkanut vuonna 1993 ja veneliiketoiminta on tullut mukaan 2010. Tätä kuviota kipparoi rennolla mutta asiantuntevalla otteella Lasse Lähteenmäki.

– Perustaja, täys syyllinen koko hommaan, toteaa Lasse.

KX-Centerillä on tarjolla on käytännössä kaikki Suomen valtabrändien tuotteet. Toiminta on pääasiassa Pirkanmaan alueella.

– Täyden palvelun talo, talvisäilöstä korjaamohommiin. Pyritään olemaan odotukset ylittävä, aina. Kiteyttää Lasse toiminnan perusajatuksen.

– Valitettavasti joka kerta siinä ei onnistuta, mutta se on meidän tavoite, hän lisää vielä perään.

KX-Centerin toimnnan ytimessä on myös se, että liikkeeseen on mukava ja helppo tulla ilman ylimääräisiä pokkurointeja mihinkään suuntaan.

– Pelaamme avoimin kortein ja rehellisesti, pitkiä asiakassuhteita vaalien, painottaa Lasse.

MUSTALINJA OLI TÄYSI KATASTROFI

Mustalinjan käyttöönotto ei ollut helpoimpia. Käytössä oli aikaisemmin raskaampi järjestelmä, josta irtipääsy ei ollut yksinkertaista. Monien vääntöjen jälkeen siitä kuitenkin päästiin irti Mustalinjan käyttöönoton asiantuntijoiden avulla.

Sen jälkeen otettiin Mustalinja käyttöön ja päästiin toimimaan sen kanssa täydellä teholla. Lassea naurattaa nyt alkutaival Mustalinjan kanssa, mutta silloin aikoinaan ei naurattanut.

– Jälkikäteen oon kuullut, että se Oulussa nimetty ”mustaksi maanantaiksi” se päivä kun tuli se karmein katastrofi, aloittaa Lasse.

– Mä en tiedä edelleenkään, mitä siellä silloin tapahtui, mutta ei puhelun puhelua läpi. Ei puhelun puhelua ulos. Ei mitään pihinää eikä puhinaa missään koneessa, kertoo Lasse.

– Meillä oli kaksi toimipistettä, molempien kaikki puheluliikenne alhaalla. Hermo ihan loppu, paras kausi päällä, muistelee Lasse.

Asiaa tutkittiin ja selvisi, että puheluliikenteen taustajärjestelmät olivat kaatuneet. Asia saatiin kuntoon ja homma pelaamaan. Parin viikon päästä kuitenkin sama ongelma toistui. Ja vielä kolmannen kerran tuli sama vikatilanne.

– Mä kirjoitin jo aika väkevän sähköpostin, nyt tää pojat loppu, Lasse kertoo.

– Ja irtisanoin palvelun, että ei tuu mitään, hän jatkaa.

MUSTALINJA SAI VIIMEISEN MAHDOLLISUUDEN

Mustalinjan tekninen tuki sai kuitenkin vielä kerran rauhoiteltua Lassen, että tämä ongelma saadaan kuntoon. Tämä tapahtuma olikin yksi laukaiseva tekijä, että Mustapekassa aloitettiin valtava uudistustyö. Mustalinjalle investoitiin omat palvelimet ja koodattiin kaikki taustajärjestelmät uusiksi. Samalla siirryttiin operaattorien palvelujen jälleenmyyjästä itsenäiseksi teleoperaattoriksi.

Lasse antoi vielä yhden mahdollisuuden Mustalinjalle, kun luvattiin, että nyt ollaan tosissaan ja homma laitetaan toimimaan. Ja näin tehtiin.

– Nyt täytyy sanoa kyllä, että liputan ihan täysillä Mustalinjan puolesta.

– Yksinkertainen, helppo järjestelmä, Lasse kehuu.

HYVÄ KÄYTETTÄVYYS

Yksinkertaisuus ja helppous olikin alkuperäinen syy, miksi KX-Centerillä haluttiin ottaa käyttöön Mustalinja.

– Ja se, että mä saan sen ohjattua tästä, sanoo Lasse näyttäen kännykkää.

– Jokainen saa ohjattua sen näistä itse, ei oo mitään keskusohjausta.

– Se on nimenomaan se, että se on sulla kännykän näytöllä se juttu, sä plokkaat ittes jonoon, jonosta pois. Sä näät siinä soitetut, vastatut, vastaamattomat hoitamattomat, se on se ainoa syy itse asiassa, nimenomaan helppous, tiivistää Lasse.

RAPORTIIKKA RESURSIIENHALLINNAN TUKENA

Raportiikkaa käytetään KX-Centerissä pääasiallisesti resurssienhallinen tukena. Esimerkiksi kevään pahimman ruuhkapiikin aikaan voidaan nopeasti reagoida, mihin mihin jonoihin on tarvetta lisätä käyttäjiä. Raportiikkaa ei kuitenkaan sen syvällisemmoin tongita.

– Mut mä en oo sellainen raporttinikkari, kuittaa Lasse

MUSTALINJAN ASIAKASPALVELU TOIMII

Kysyttäessä kokemuksia Mustalinjan asiakaspalvelun toimivuudesta, saadaan taas kiitosta.

– Aspa on oikeesti nopee, sanoo Lasse.

– Sieltä tulee järjelliset selvitykset, jopa sen myyjän saa nopeesti kiinni, hän jatkaa.

KOKONAISUUS KUNNOSSA

Kun koostetaan, mikä on mustalinjassa parasta, nousee edelleen selkeästi esille se, että peruskäyttö on helppoa, yksinkertaista ja selkeää.

– Se toimii vilpittömästi hienosti ja yksinkertaisten hyvien, helppojen apujen saaminen sieltä saaminen sieltä järjestelmästä on ollut se juttu. IVR-valikko, että me pystytään heti vähän sorttaamaan et soittaako se varaosiin vai ajoneuvomyyntiin, jonot, takaisinsoittojärjestelmät, summaa Lasse.

– Ne on se, mitkä meitä pelastaa silloin kaudella hirmuisen paljon, toteaa Lasse lopuksi.

Lue lisää:

Yamaha-Center Tampere ››
Venemyynti Kymäläinen ››

Lataa mobiilivaihdevertailu

Puolueellinen mobiilivaihde -vertailu sisältää perustietopaketin mobiilivaihteesta ja sen toiminnoista. Lisäksi se tarjoaa vinkkejä eri mobiilivaihteiden vertailuun sekä hankintapäätöksen tueksi.

Lataa mobiilivaihdevertailu

  • Lisätietoja henkilötietojen käsittelystämme löydät tietosuojaselosteestamme »
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Mobiilivaihde vertailu