Etusivu Asiakaskokemukset Rengasnuora Oy – Asiakastyytyväisyys…

Rengasnuora Oy – Asiakastyytyväisyys tärkein peruste Moontalk Mobilen valintaan

Rengasnuora korostaa toiminnassaan asiakastyytyväisyyttä.

Rengasnuora-kokemuksia

Jyväskyläläinen Rengasnuora Oy on perustettu vuonna 1992 marraskuussa. Rengasnuora on osa kotimaista RengasCenter-ketjua ja yritys näkyykin esimerkiksi markkinoinnissa RengasCenter Jyväskylä -nimellä. RengasCenter -ketju on yksi suomen suurimmista ketjuista 64 toimipisteellä. Ketju on valmistajariippumaton ja yrittäjävetoinen. 

rengasnuora-1

“Tärkeintä on se, että jokaiselle asiakkaalle löydettäisiin se sopivin ratkaisu, myös puhelimitse” – Jarmo Nuora 

Jarmo Nuora on toiminut Rengasnuora Oy:n yrittäjänä lähes 30 vuotta. Vuosien varrella on koettu muutoksia niin toimialassa kuin autoissakin. Sama pätee myös renkaisiin.  

“Monelle rengas on vaan musta, pyöreä ja pakollinen asia, mutta se tosiaan on yksi halvimmista turvavarusteista, mitä autossa on”, tiivistää Jarmo kysyttäessä renkaiden merkityksestä autoilussa. 

Renkaan valintaan vaikuttaa moni asia, mutta Rengasnuora panostaa siihen, ettei asiakkaan tarvitse itse olla renkaiden asiantuntija: “Se on meidän hommaa. Meillä henkilökunta kartoittaa sopivat vaihtoehdot ja asiakas päättää, mitä valitsee”, Nuora kuvailee. 

Moontalk Mobile osana asiakastyytyväisyyttä  

Rengasnuora korostaa toiminnassaan asiakastyytyväisyyttä, sillä sen avulla voidaan taata asiakassuhteen jatkuvuus. Tästä syystä asiakastyytyväisyys oli myös tärkein peruste Moontalkin valinnassa.

“Asiakastyytyväisyys oli myös tärkein peruste, miksi valitsimme Moontalk Mobilen vahvistamaan meidän asiakaspalvelua” – Jarmo Nuora  

RengasCenterin yrittäjävetoisuus mahdollistaa nopean reagoinnin muuttuviin tilanteisiin sekä korostaa jokaisen ketjun yrityksen paikallisuutta. Rengasnuora Oy on osa ketjua, mutta asema itsenäisenä yrityksenä mahdollistaa nopean reagoinnin esimerkiksi paikallisiin asiakastarpeisiin ja asiakkaalle sopivimman tuotteen etsimiseen, Nuora korostaa. 

rengasnuora-2

Asiakaspalvelun täytyy toimia kiireessäkin 

Yrityksessä on seitsemän vakituista työntekijää, mutta sesongin aikana henkilöstömäärä lähestyy kahtakymmentä. Renkaiden myyntiin liitetään monesti vuodenaikojen mukaan elävät sesongit, mutta Jarmo lähestyy alkutalven ja kevään sesonkeja tyynesti: “Tällä alalla sesongit tiedetään jo. Ne tulevat joka vuosi ja ne osataan hoitaa”. Autoja voi mennä läpi päivässä saman verran kuin koko tammikuussa. Tällöin asiakaspalvelun “tulee pelata kiireessäkin”, Jarmo kiteyttää kiireisimmistä ajoista. 

Asiakaspalvelun laatu on yritystoiminnan ydinasia 

“Puhelimen käyttö on valitettavan unohdettu palvelumuoto asiakaspalvelussa, vaikka se olisi monesti nopein tapa hoitaa asia kuntoon. Halusin meille puhelinjärjestelmän, joka palvelee meitä ja asiakasta”, Jarmo kuvaa perusteita, joilla Rengasnuoralle lähdettiin hakemaan puhelinratkaisuja. 

Kartoituksen pohjana käytiin tarkkaa pohdintaa yrityksen sekä asiakkaan tarpeista: “Me mietittiin ensin, mitä me itse halutaan, kun me soitetaan yritykseen asiakkaana tai yhteistyökumppanina. Mietimme myös kaikki huonot kokemukset eli tavat, miten meillä ei haluta asioita tehdä”, Jarmo kertoo hiukan hymyillen.  

Moontalk Mobile on tuonut yrityksen asiakaspalveluun tukea ja parantanut työtehoja 

“Kiireiseen aikaan näemme heti, onko vastaamattomia puheluja ja onko ne soitettu jo takaisin vai ei. Näin ei hukkaannu resursseja, kun selvitellään, onko vastaamattomia puheluja hoidettu”, tiivistää Jarmo Moontalk Mobilen hyötyä. 

Rengasnuora hyödyntää IVR-valikkoa ainoastaan kiireaikoina. Silloinkin IVR:llä ohjataan asiakkaita palvelun tarpeen mukaan oikeaan suuntaan, jotta voidaan varmistaa että asiakas saa apua heti oikealta asiantuntijalta. 

“Loppupelissä kaikessa toiminnassa on tärkeintä se, että jokaiselle asiakkaalle löydettäisiin se sopivin ratkaisu – myös puhelimitse. Sillä asiakastyytyväisyys on tärkeintä – asiakashan se, joka maksaa palkan”, tiivistää Jarmo lopuksi. 

Lue lisää Rengasnuorasta


Ota yhteyttä asiantuntijaan: